...húzd közelebb a széked a szakadék széléhez, mondok neked egy mesét...

Lilapulcsis világa

Könyvmoly szemmel: Cosmopolitan Blogger Day 2017

2017. október 24. - Lilapulcsis

nagyon_boldog_szuletesnapot.jpg

Október 22-én sor került a sokat emlegetett Blogger napra, amelyen végre én is részt vehettem. A programot ismerve csak az ebéd után érkeztem, mivel az első panelek témája a lehető legtávolabb állt tőlem és a blogtól. Az előadások átlagosan 20 percesek voltak, amitől pörgős lett a program, viszont az előadók szemére vetném, hogy:

Amikor 15 perced van, nem pazarolhatsz el 3 percet azzal a klisés védekezéssel, hogy „a 15 perc semmire sem elég”/ „a témáról 8 órát is tudnék folyamatosan beszélni”!

Tudjuk…inkább mesélj :)

A legjobb előadást Dr. Újszászi Bogár László (retorika tanár, Corvinus Egyetem) és Alexy Vivien (vlogger) tartotta: vicces, interaktív, jól felépített és tartalmas volt. A "Jártasd a szád! - Hogyan beszélj hibátlanul a vlogodon?" című előadásuk főként azoknak szólt, akik videózással is foglalkoznak, de a tanácsait a mindennapi életben is meg lehet fogadni, ezt tanultam:

nagyon_boldog_szuletesnapot_1.jpg

  • percepciós kontraszt az, amiért a tanár elégtelen jegyet ad a diáknak
  • szünetpár alkalmazása, a fontos szó előtt/után/előtt és után
  • hanghordozás – és a hang elvékonyodása idegesség esetén
  • helyezz ki egy videót a szoba sarkába és lesd vissza hogyan viselkedsz, amikor magabiztosan mozogsz a természetes közegedben

 

A második helyen Oravecz Nóri végzett. Igen! Ő!

„nem akarom, hogy a pénz döntse el, hogy kivel dolgozom együtt”

Nóri arról beszélt, hogy "Én is megélhetek az énmárkámból?- Hogyan építhetsz sikeres vállalkozást influencerként". Valamiért a könyvében nem jöttek át a világmegváltó gondolatai, de márkaépítésben ZSENI! Minden mondatából kitűnt, hogy rengeteg tapasztalatot szerzett, gyorsan felsorolta az alapvető hibákat, kitartásra és rengeteg munkára ösztönzött minden bloggert. 1,5-2 évre saccolta egy blog befutását, és a 10.000 követővel rendelkező blogokat "mikroinfluencereknek" becézte. Szünetben sikerül egy blogerrel beszélnem arról, hogy valójában az a szám mennyire lehet reális. Szerinted? Legtöbben nem tudatosan építjük a blogunkat, hanem hobbiként jelenik meg, munka/család és más hobbik mellett. Egyik fontos tanácsa az volt, hogy hozzunk létre zárt Facebook-os csoportot az olvasói közönségednek, ami nekem már rég megvan, itt találsz meg. Emellett hangsúlyozta a közönségtalálkozók fontosságát is, elítéli a vásárolt követőket - ami természetesen egy hobbi bloggernél fel sem merülhet, mivel itt nem a számok fontosak, hanem a visszajelzések. És többször említette az őt érő negatív hangokat…

Harmadik helyen a tartalom miatt Schiwert-Takács László, az RTL Klub, kreatív producere végzett. A Hogyan készül a tévésztár? - Azaz vezet-e út a vlogtól a nagyképernyőig című előadásában azt hangsúlyozta, hogy mindenkinek van aurája, amely eltérő nagyságú, van akinek egy szobára terjed ki, és csak a szobában tartózkodókat tudja megfogni és vannak olyanok, akik a színpadról is elsöprő erővel szippantanak az aurájukba. Fontos tudni, hogy te hová tartozol és úgy kamatoztatni a képességeid. Egyébként a szereplést tanulhatónak tartja (2-3 év).

Tovább nem rangsorolnék, csak említést teszek Hajas László humoros megjegyzéseiről. A hajművész két terméket mutatott be, két lelkes blogger segítségével, a statiszták haját befújta majd azt mondta:

„befújtam a haját, és mondtam, hogy fogd meg” (kis szünet) „mármint a hajadat”

A Metoo kampány közepén nem a legszerencsésebb vicc, de a közönség nevetett. Tereza Marková (a L'Oréal digitális régióvezetője) beszélt arról az átmenetről, amelyben része volt, Ő blogger/vlogger-ből lett a L’Oréal szociális médiafelületeinek irányítója. Évekig írt és készített videókat a kis családjáról, majd mikor elérte a kitűzött céljait váltani akart, viszont kapóra jöttek a hobbi során szerzett tapasztalatai, amely miatt megkapta élete munkáját. Ha sokat írsz és fejleszted magad egy idő után megtérül. Az első bejegyzéseim nem hiába elérhetőek (a misőségük ellenére), nagyon jó látni honnan indultam!

 És elérkeztünk a legfontosabb részhez:

Örülök, hogy volt alkalom kérdezni…kérdeztem is, és annyira büszke vagyok, hogy sikerült humorral elütnöm a kérdés élét, mert a kedves Steiner Kristóf nem érdemelte meg, hogy falnak állítsam MINDANNYIUNK hibájáért.

Egy ideje a blog saját életet él, amit te is észre vehettél…ennek oka, hogy könnyű a szélmalomharcba belefáradni.

A blogger nap tanulsága, hogy influencerek vagyunk.

Kisebb, vagy nagyobb mértékben a véleményünk hatással van az olvasóinkra, nézőinkre. Ez felelősséggel jár, tudod: „Te egyszer s mindenkorra felelős lettél azért, amit megszelídítettél”! Felelős vagy azért, amit olvas, amilyen rúzst használ, ahogyan a társához viszonyul, ha utazni megy az ajánlásaidat követve, amilyen értékrendet alakít ki a hatásodra.

Mi lesz akkor, ha egy törékeny korú tini az összes videódban azt látja, hogy az élet csupán sminkelésből, doboznyitogatásból áll, és Jókait nem éri meg olvasni, mert senki sem érti meg az 5 soros mondatait?

 Mi lesz akkor, ha a nő egy bizonytalanabb pillanatában azt olvassa nálad, hogy „ha a pasid ezeket a jeleket mutatja, akkor biztosan megcsal”?

Ezek csak sarkított példák, azért, hogy felkapd a fejed, kedves blogger/vlogger társam! Gondoltál már erre?

Fogadd meg Oravecz Nóri tanácsát és találkozz az olvasóiddal, ismerd meg őket, mutasd meg magad milyen vagy akkor, ha a kamera nem a legelőnyösebb profilodból vesz, ha blogger vagy bújj ki a sorok mögül és mutasd meg mennyire tud remegni a hangod, ha izgulsz.

A konkrét kérdésem pedig az idegen nyelvű szavak használatára irányult, és ugyanezzel fordulok hozzátok is: mennyire tartjátok elfogadottnak, hogy kevert nyelven írjon egy blogger? Milyen hatása lehet magyar szavak helyett az angol trendi kifejezések használatának?

Steiner Kristóf (újságíró) és Kovács Brigitta (a Cosmo.hu szerkesztője) a „Best of post - Kreatív írástechnika, hogy százezrekhez juss el” címmel tartott előadást. Azzal érveltek, hogy az angol címek és trendi kifejezések használata több kattintást eredményez, és a Google keresőmotorjai is könnyebben megtalálják a tartalmat. Aztán gyorsan, talán kevésbé tudatosan azt is megjegyezték, hogy ennek köszönhetően már nem tudod, hogy ha egy címre kattintasz mit fogsz olvasni. És ez így is van. A maximális kattintás érdekében lemondunk az igényességről, inkább olyan könyvekről, filmekről, kozmetikumokról írunk, amelyeknél biztosan sok érdeklődő lesz.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre, én továbbra is szorgalmazom az idegen nyelvű szavak mellőzését…kivétel, ha olyan rossz címet találnak rá, mint a Still Alice-re :) Hozzászólhatsz Facebook felhasználóként vagy bejeneltkezve blog.hu-s címmel.

 nagyon_boldog_szuletesnapot_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://lilapulcsis.blog.hu/api/trackback/id/tr513067812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.